Ouderkring

De ouderkring heeft je nodig!

De ouderkring van De Dobbelsteen (XL) bestaat uit zowel personeelsleden als ouders. Samen proberen wij de school dat extra duwtje in de rug te geven.

Wat doen wij? Wij helpen bij de praktische organisatie van alle festiviteiten, d.w.z. standje op de Tinekesfeesten, schoolfeest, bingo, eetfestijn, … Ook pedagogische punten kunnen hier aan bod komen.
Daarnaast houden wij ook jaarlijks een pannenkoekenverkoop. Niet alleen via de kinderen op school, maar ook een stratenverkoop.

Wat doen wij met de opbrengsten? Die worden uiteraard volledig in onze kinderen geïnvesteerd. De leerkrachten krijgen een klasbudget. Met dit klasbudget kan de leerkracht een leuke activiteit organiseren met zijn klasgroep. Wij trakteren jaarlijks met Halloween, Sinterklaas, Carnaval en Pasen. Daarnaast proberen we af en toe een grote investering te doen. Één van de voorbeelden daarvan is de aankoop van iPads voor in de klas.

Wij staan open voor de vragen en noden van de leerkrachten, en proberen hen vooruit te helpen waar het kan.

Dit alles verloopt in een aangename sfeer, waar ieders ideeën welkom zijn.

Ben jij geïnteresseerd in de werking van onze ouderkring? Wil jij lid worden, of een handje toesteken wanneer het kan? Aarzel dan niet om contact op te nemen! Vele handen maken licht werk…

Contact: l6@bsdedobbelsteen.be