Menu Sluiten

Visie & troeven

Onze visie

NATUUR’lijk ACTIEF!

Onze school is een schouwtoneel aan prachtige pareltjes groen. Rondom de klassen kijken we uit op leuke ontdekkingsplekjes waar de kinderen de nodige bewegingsruimte krijgen, maar ook educatief actief aan de slag kunnen.

OUTDOOR EDUCATION is waar we voor staan!

Buiten vertoeven heeft een positieve invloed op kinderen. Ze voelen zich vrijer, bewegen meer, wat gezond is en de focus versterkt. Wat je kan ervaren leer je beter. Ook het groepsgevoel en de concentratie nemen sterk toe door al je zintuigen te kunnen gebruiken in het leerproces. Met het nodige respect voor natuur en mens willen we zo onze kinderen helpen groeien tot bewuste wereldburgers.

Gezondheid dragen wij hoog in het vaandel. Outdoor sluit hier perfect op aan. Op een verantwoorde manier buiten aan de slag gaan heeft een positieve invloed op ons immuun systeem. Meer beweging en gezonde buitenlucht helpen het lichaam sterk maken.

buitenkring
buitenklas

Onze troeven

Groot schooldomein van verschillende hectares geeft de kinderen alle ruimte

Zelf doen, zelf proberen, zelf ervaren… actief onderwijs maakt van leren een ontdekkingsreis

Natuurpark waar kinderen het spel tussen  seizoenen, planten en dieren dagelijks ervaren!

Samen spelen, samen zwemmen, samen lachen, samen leren … hier doen we alles samen!

Breuklijnen tussen kleuter en lager vallen weg